vineri, 13 martie 2009

Muzeul taranului - SHUKAR – expozitie de fotografie cu si despre romi

Un anunţ preluat din DIVERS:

Muzeul Taranului Roman gazduieste in Sala Irina Nicolau o expozitie de
fotografii cu si despre viata rromilor din Ungaria, Slovenia, Romania,
Polonia, Ucraina, realizate de artista Marina Obradovic.
Expozitia se intituleaza SHUKAR, ceea ce inseamna frumos, bun, prilej
de bucurie.
Intotdeauna am fost fascinata de rromi, declara artista. In 2000, am
plecat din Paris impreuna cu fiul meu care avea 5 ani. Am cumparat si am
amenajat un camion si am calatorit un an prin Ungaria, Slovenia,
Romania, Polonia, Ucraina. Am intilnit multi oameni si am fost foarte
bine primiti in comunitatile de tigani”.
Spontani, directi, traind mai ales in prezent, nefiind preocupati de
ziua de miine, rromii s-au dovedit, in ciuda saraciei, a fi generosi si
ospitalieri cu cei doi calatori curiosi, mai spune ea. Tot ce poate
zgudui monotonia cotidianului ii stimuleaza, ii motiveaza si ii face
interesati. Sa nu te mire daca odata intrat in casa unuia, vei constata
ca incet, incet vin toate rudele sa te vada si sa te salute. Camera se
umple de copii neastimparati, de femei si de batrini asa incit la un
moment dat nu mai stii cine locuieste de fapt acolo si ai cui sint toti
acei copii.
Marina Obradovic a petrecut aproape un an de zile alaturi de ei, ceea
ce i-a dat posibilitatea nu numai sa-i fotografieze, dar sa-i si
cunoasca intr-atit incit sa construiasca din fragmente de obiecte si de
priviri, o complexa lume bidimensionala shukara.
Expozitia poate fi vizitata incepind din 13 martie si pina pe 3
aprilie, de marti pina duminica, intre 10:00 si 18:00. Intrarea este
libera.

Niciun comentariu: